اطلاعات ترکیهتوریستیجاذبه های توریستی ترکیهدانستنیهای ترکیهشهرهای ترکیهمکان های تفریحی ترکیه

جاذبه‌های گردشگری مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس ترکیه

شهر بندری مارماریس یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که در سواحل رویایی مدیترانه واقع شده است. از لحاظ موقعیت مکانی این شهر در منطقه‌ای کوهستانی در استان موغلا قرار گرفته که ازشرق با شبه جزیره داتچا، از غرب با دریاچه کوی جییز، از سمت جنوب با دریای نیلگون مدیترانه و از شمال توسط خلیج گکوا محصور شده است.

این شهر دارای قدمت بسیار طولانی می‌باشد و بنای اولیه آن به قرن ششم قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد از این رو تاریخی غنی دارد. مارماریس شاید به اندازه‌ی استانبول و آنتالیا معروف نباشد اما به دلیل طبیعت منحصر به فرد و سواحل فوق‌العاده‌اش، زندگی پر جنب و جوش شبانه، امکانات مناسب برای تفریحات آبی همچن قایق‌رانی، کشتی‌های تفریحی و انواع تورهای ورزشی آبی و… سالانه میزبان گردشگران فراوانی از سراسر جهان می‌باشد.

سواحل مارماریس

مارماریس

جاذبه های گردشگری مارماریس در مرحله اول به خاطر سواحل شنی و آب‌های نیلگونش با منظره زیبای کوه‌های سبز پوش معروف است و دلیل عمده محبوبیتش بین گردشگران هم همین زیبایی محسورکننده سواحل و تفریحات دریایی آن است. خط ساحلی مارماریس در واقع از مرکز شهر مارماریس شروع شده و تا منطقه ایجملر ادامه دارد. سواحل تورنس، ایجملر، کلئوپاترا، اوزونیالی، سیتلر، تورنس و ساحل فولک مارماریس از بهترین سواحل مارماریس هستند. این سواحل به همراه آب‌های شفافش مکانی عالی برای تفریحات آبی همچون غواصی، موج سواری و اسکی روی آب است.

قلعه و موزه مارماریس

مارماریس

تنها بنای عظیم و تاریخی شهر مارماریس قلعه مارماریس است که در تپه‌های پشت مارماریس مارینا در منطقه شهر قدیمی مارماریس قرار گرفته است. این قلعه توسط یونانیان باستان ساخته شده و در دوران اسکندر مقدونی تعمیر و بازسازی شده است. این بنای باشکوه در دهه‌ی ۱۹۸۰-۱۹۹۰ مورد مرمت و بازسازی مجدد قرار گرفته و بعد از آن در سال ۱۹۹۱ تحت عنوان موزه باستان شناسی مارماریس درهای خود را بر روی گردشگران گشوده است. شاهکار معماری این بنا چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

موزه باستان شناسی این مجموعه مکانی ایده‌آل برای دوستداران تاریخ می‌باشد. این موزه دارای سالن‌های باستان شناسی، مردم‌نگاری و گالری‌های هنری است و در آن آثار تاریخی و یادگارهایی از دوره امپراطوری عثمانی به چشم می‌خورد. بازدید از این قلعه و موزه حداقل ۲ الی ۳ ساعت زمان می‌برد.

مقبره های صخره ای ساریان ( Carian Rock Tombs )

مارماریس

یکی از جاذبه‌های باشکوه مارماریس که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند مجموعه آرامگاه صخره‌ای ساریان است. به دلیل حفاظت از این سازه‌ی کم‌نظیر، امکان بازدید از فاصله نزدیک وجو ندارد و گردشگران به وسیله گشت دریایی در این منطقه، از درون قایق‌هایشان به تماشای این کنده‌کاری‌های ظریف و زیبا مشغول می‌شوند.

کوه های مارماریس

مارماریس

اگر اهل طبیعت‌گردی هستید کوه‌های سرسبز مارماریس یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن اوقات فراغت شما خواهد بود. مارماریس از طرفی با دریا و از طرف دیگر با کوه‌های پوشیده از درختان انبوه احاطه شده است  و دوست‌داران طبیعت می‌توانند به پیاده‌روی در این جنگل‌ها بپردازند و از طبیعت بکر و رودخانه و آبشار‌های مسیر لذت ببرند. اگر طرفدار پیاده‌روی نیستید اما همچنان علاقه‌مندید که طبیعت بکرش را ببینید می‌توانید به تورهای طبیعت‌گردی پیوسته و به وسیله جیپ‌ به گشت در کوهستان‌های اطراف بپردازید و از حیات‌وحش بی‌نظیرش لذت ببرید.

بازار بزرگ مارماریس

مارماریس

اگر علاقه‌مند به ارتباط برقرار کردن با مردم بومی مارمارسیس و لمس فرهنگشان از نزدیک هستید حتما سری به بازار بزرگ بزنید. برای بازدید کامل این بازار باید یک روز کامل برای گشتن وقت بگذارید چرا که این مجموعه بزرگ بیش از هزار مغازه کوچک و بزرگ دارد و ساعت‎ها می‌تواند شما را سرگرم کند. این بازار مکان مناسبی برای خرید سوغاتی های ترکیه‌ به خصوص لباس و پوشاک با قیمت مناسب است.

جزیره کلئوپاترا

مارماریس

جزیره کلئوپاترا که با نام جزیره سدیر نیز شناخته می‌شود، جزیره‌ای کوچک در فاصله ۱۸ کلیومتری شمال مارماریس در دریای اژه است. این جزیره سرتاسر با شن‌های سفید نرم پوشیده شده است و وجود همین شن‌های کمیاب باعث محبوبیت این جزیره بین گردشگران شده است. قدم زدن بر روی شن‌های نرم این ساحل و یا بازدید از صخره‌های ساحلی و دیدن درختان آناناس لذتی وصف نشدنی به همراه دارد و تا هنگامی که از این جزیره دیدن نکنید، آن را درک نخواهید کرد.

پارک آبی آکوا دریم

جاذبه های گردشگری مارماریس

مارماریس دو پارک آبی معروف دارد که از محبوب‌ترین جاذبه‌های مارماریس نزد توریست‌ها است.

پارک آبی AquaDream که در بالای تپه‌ای مشرف به شهر قرار گرفته است. بزرگ‌ترین پارک آبی مارماریس و یکی از بهترین پارک‌های آبی ترکیه محسوب می‌شود . در این مجموعه علاقه‌مندان با طیف متنوعی از بهترین تفریحات هیجانی آبی روبه‌رو هستند. به دلیل موقعیت مکانی این پارک بر روی تپه، بازدیدکنندگان حین تفریح در این مجموعه فرصت لذت بردن از منظره‌ تماشایی شهر و طبیعت چشم‌نواز اطراف را دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا