جاذبه های توریستی استانبولجاذبه های توریستی ترکیهدانستنیهای ترکیهمکان های تفریحی ترکیه

بندر کشتی کروز استانبول

بندر GalataPort سایت بندری کروز استانبول

منطقه 110،000 متر مربعی واقع در استانبول ، روبروی شهر قدیمی ، شامل اسکله های Karaköy و Salıpazarı است و دارای مجموعه ای از بناهای تاریخی و شمایل فرهنگی معاصر ، از جمله Modern Istanbul می باشد.

پروژه جدید Galataport

بازسازی گالاتاپورت جدید هنوز ادامه دارد و تخمین زده می شود که بندر جدید تا پایان سال 2021 به طور کامل عملیاتی شود .

پس از اتمام گالاتاپورت تا پایان سال 2021 ، همزمان میزبان حدود 3 کشتی تفریحی و در طول سال 500 کشتی تفریحی با میانگین 4000 مسافر خواهد بود و این بندر می تواند میزبان بزرگترین کشتی های تفریحی جهان باشد. و استانبول یکی از مهمترین مقصد سفرهای دریایی در امتداد مدیترانه خواهد بود.

پیاده روی آن به طول 1.2 کیلومتر محدود به نگهداری ، تحویل کالا و پنج تا شش هزار مسافری است که از هر کشتی پیاده می شوند و شهر را از منظره خیره کننده محروم می کند.

نقشه اصلی برنده Dror + Gensler  ، که اکنون در دست ساخت است ، از طریق یک ترمینال کروز اولین عملیات کروز زیرزمینی جهان ، این خط ساحلی را برای استفاده عمومی باز می کند.

دو شرکت سازنده Dror و Gensler که پروژه های عجیب و غریب در دنیا مانند در نیویورک Hollad Park  و در کاستاریکا پروژه Living OSA را ایجاد کرده اند و قبلا در استانبول Park Orman یکی از پروژه های این مجموعه بوده است.

تمام تدارکات پیچیده عملیات کروز که توسط سیستم پیاده رو هیدرولیکی و سیستم راهروی ساخته شده است ، در زیر زمین انجام می شود.

بندر کشتی کروز استانبول در بالای سطح زمین طبق نظر و تصمیم Dror + Gensler  محله ای بدون وسایل نقلیه و فقط برای عابران پیاده ایجاد می شود که با بافت شهری موجود در شهر همخوانی داشته و زندگی شلوغ خیابان را از طریق ترکیبی از فروشگاه ها ، رستوران ها ، جاذبه های فرهنگی و دفاتر تشویق کند.

بندر کشتی کروز استانبول در حال حاضر 

تا زمان تکمیل Galataport ، کشتی های تفریحی به طور موقت در ساحل Sarayburnu ، در مقابل ساحل Galata ، در امتداد SultanAhmet و کاخ Topkapi قرار دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا