اخبار ترکیهروشهای اخذ تابعیت ترکیه

روشهای آسان اخذ تابعیت ترکیه | براحتی شهروند ترکیه شوید

روشهای آسان اخذ تابعیت ترکیه | براحتی شهروند ترکیه شوید

روشهای آسان اخذ تابعیت ترکیه

اخذ تابعیت از طریق تولد:

اصولا هر نوزادی که از پدر و مادر با تابعیت ترکیه به دنیا بیاید خود به خود حق دریافت شهروندی خواهد داشت، حتی اگر پدر و مادر هم قبلا تابعیت دیگری داشته و در حال حاضر تابعیت ترکیه گرفته باشند.

علاوه بر این، اگر هر یک از والدین در خواست تابعیت ترکیه کند و درخواستش مورد قبول واقع شود، امکان درخواست تابعیت برای کودکان او نیز فراهم خواهد شد.

اگر اشخاص پناهجو و یا مقیم باشند فرزند متولد شده دارای همان اقامت والدین است و شهروند محسوب نمیشود

اخذ تابعیت از طریق اجازه کار (چالیشما_ایزین):

در صورتی که با روش اجازه کار (کارت آبی) در ترکیه سکونت داشته باشید، چه در استخدام شرکت خاصی باشید و چه از طریق شرکت خودتان اجازه  کار گرفته باشید، می توانید بعد از پنج سال درخواست تابعیت نمایید، به شرطی که شرایط زیر را داشته باشید:

حداقل پنج سال اقامت در ترکیه با اجازه کار به صورت مستمر(kesintisiz)

در تمامی این مدت بیمه و کسورات قانونی شما باید پرداخت شده باشد

در طول پنج سال اقامت، بیش از ۳۶۰ روز خارج از ترکیه نبوده باشید.

اخذ تابعیت از طریق ازدواج:

در صورت ازدواج با یک شهروند ترکیه بعد از گذشت سه سال می توانید درخواست تابعیت بدهید. شرایط کلی درخواست تابعیت از طریق ازدواج عبارتند از:

زندگی با همسر در تمام مدت سه سال گذشته

پرهیز از رفتارهایی که کانون خانواده را به خطر بیندازند

داشتن شخصیت خوب، به نحوی که درخواست کننده تهدیدی برای امنیت و جامعه ترکیه نباشد.

درخواست تابعیت با روش سرمایه گذاری سریع (Fast Track):

طبق قانون مصوب جدیدی که اجرایی شد، دولت ترکیه سیستم سریعی را برای گرفتن حق شهروندی این کشور از روش سرمایه گذاری معرفی کرد که از تمام روش های دیگر زودتر به اخذ تابعیت منجر می شود. طبق این قانون، اشخاص زیر می توانند به صورت فوری برای اخذ تابعیت اقدام کنند. توجه داشته باشید که هر یک از موارد زیر شامل شرایط خاص خود است.

افرادی که ملک یا خانه به ارزش حداقل ٢۵٠ هزار دلار در ترکیه خریداری نمایند (و سه سال حق فروش آن را ندارند)

افرادی که برای مدت مشخصی حداقل ۵٠٠ هزار دلار در یکی از بانک های ترکیه سپرده گذاری نمایند (و سه سال حق برداشت آن را نخواهند داشت)

افرادی که حداقل ۵٠٠ هزار دلار در یک کار در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند، با تشخیص مراجع مربوط در وزارت کار

افرادی که با افتتاح شرکت در ترکیه، حداقل ۵٠ شهروند ترک را استخدام نمایند، با تایید وزارت کار.

در صورت دارا بودن شرایط فوق در طول ۴۵ روز پاسپورت ترکیه برای شما صادر خواد شد.

– تسهیلات و سهولات در خصوص اخذ ویزااز کشورهای اروپا و آمریکا( برای فردی باپاسپورت ایران اخذ ویزای آمریکا بسیار مشکل است اما در صورتی که شما کارت    اقامت ترکیه را دارا باشید با داشتن موجودی حساب بانکی در حدود ۲۰ هزار دلار به راحتی می توانید برای ویزای آمریکااقدام نمایید و احتمال رد شدن درخواست ویزای شما بسیار پایین است)
– امکان مدیریت شرکت بر بستر اینترنت از ایران و یا سراسر جهان
– امکان دریافت شماره های بین المللی تلفن در ترکیه برای تجارت شما
​​​​​​​

درخواست تابعیت با روش خرید ملک به ارزش ۲۵۰ هزار دلار

پس از سالها بحث و بررسی در ماه می سال ۲۰۱۲ لایحه شماره ۲۶۴۴- ماده ۳۵ مورد تصویب مجلس ترکیه قرار گرفت که مضمون قانون مطرح شده از سوی دولت ترکیه مبنی برحذف اصل عملکرد متقابل برای دولت ها میباشد، و به معنای این است تمامی شهروندان خارجی قادر به خرید املاک و مستغلات در ترکیه هستند حتی اگر کشور متبوع، خود این گونه حقوق را به کشور ترکیه اعطا ننموده باشد و امروز با مشخص شدن لیست کشورهای مجاز به خرید، این قانون به اجرا درآمد و بدین معنیست که با اتباع ایرانی مانند اتباع ترک و یا سایر کشورها خارجی رفتار خواهد شد و قوانین انتقال سند مالکیت ملک و وراثت ملکی که برای اتباع ترک اجرا میشود برای ایرانیان نیز قابل استناد خواهد بود و این املاک به همان صورت نیز قابل فروش و انتقال سند هستند.

با تصویب این قانون فرصت های مناسب برای سرمایه گذاری افزایش یافته و با این سیاست اقتصاد ترکیه بیش از بیش رشد خواهد کرد.
طی سالیان اخیر دولت ترکیه همواره سعی بر این داشته تا شرایط کار و تجارت بین الملل را همواره بهبود بخشد.

​​​​​​​همچنین کشور ترکیه یکی از بهترین کشور های دنیا با توجه به فرهنگ و سهولت رفت و آمد به ایران برای اخذ اقامت، سرمایه گذاری و کار برای ایرانیان میباشد.با اجرای قانون جدید اتباع خارجی و ایرانیان امکان خرید ملک و همچنین اراضی شهری را تا سقف ۳۰۰،۰۰۰متر مربع جهت سرمایه گذاری خواهند داشت و برای خرید اراضی میبایست قبل از خرید طرح پیشنهادی خود را آماده در دست داشته باشند.

شهرهای توریستی ترکیه از جمله آنتالیا وآلانیا سایر شهرهای اطراف آن (بلک، آلانیا، سیده، کمر) از جذاب ترین مناطق در میان سرمایه گذاران املاک می باشند و با این فرصت دولت ترکیه امکان توسعه و پرجاذبه تر کردن صنعت توریست در این مناطق خواهد داشت. بدین لحاظ با جاذبه های توریستی بیشتر، افزایش تقاضا برای خرید خانه در ترکیه خواهیم داشت و انتظار می رود که ارزش ملک در ترکیه در بلاخص در محل های رو به دریا بالا رفته و برای چند سال آینده از افزایش چشم گیری برخوردار باشد.

روشهای آسان اخذ تابعیت ترکیه

جریمه اقامت غیر مجاز در ترکیه :

مسافران ایرانی میتوانند بدون نیاز به ویزا به ۱۱ کشور دنیا سفر کنند از جمله این کشورها کشور  ترکیه میباشد که بدون ویزا و اخذ اقامت میتوان به مدت ۳ ماه (۹۰ روز ) در هر ۱۸۰روز بدون هیچگونه مشکلی دراین کشور حضور داشته باشند البته در این مدت اجازه کار و تحصیل در ترکیه را نخواهند داشت .

هنگام خروج از ترکیه طبق قانون ۶۴۵۸ ترکیه اگر جریمه را پرداخت نمایند منجر به دیپورت نخواهد شد .

محاسبه جریمه برای اتباع هر کشوری متفاوت است و تابع فاکتورهایی چون سن و تعداد روز اضافه ماندن می باشد . برای شهروندان ایرانی برای افراد بالای ۱۸ سال و برای افراد زیر ۱۸ سال نیز متفاوت است .

طبق ضوابط اعلامی  برای افراد بالای ۱۸ سال ماه اول ۵۰ دلار و برای ماههای بعدی ۱۰ دلار و علاوه بر آن هزینه صدور کارت اقامت که ٧٢لیر می باشد را پرداخت خواهید کرد. برای افراد زیر ۱۸ سال نیز برای ماه اول ۲۵ دلار و ماههای بعد از آن ۵ لیر محاسبه و مبلغ ٧٢لیر بهای صدور کارت اقامت به آن اضافه می گردد .

توجه داشته باشید افراد زیر ١٨ سال نصف قیمت افراد بالاى ١٨ سال جریمه پرداخت میکنند .

هزینه صدور کارت که ٧٢ لیر میباشد براى همه سنین یکسان است .

مبلغ دلار بر حسب لیر قیمت روز محاسبه میشود و دریافتى به صورت لیر کشور ترکیه است .

ماه اول شامل یک روز تا ٣٠ روز محاصبه میشود یعنى فرقى ندارد چه یک روز اضافه باشد چه سى روز و هزینه آن ۵٠ دلار و براى زیر ١٨ سال نصف قیمت است .

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا