اخبار ترکیهاملاک و مستغلات در ترکیه

سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات | دلایل سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات | دلایل سرمایه گذاری در ترکیه

سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات

ترکیه یکی از کشورهای تفریحی و توریستی است که به دلیل مکان های توریستی و زیبا، مورد استقبال بسیاری از مردم از سراسر جهان قرارگرفته است. این کشور از گذشته تا به الان به دلیل داشتن مکان های تفریحی، دریاهای زیبا و بناهای تاریخی و جذاب توانسته مردم زیادی را به سمت خود جذب کند و باعث توسعه و پیشرفت زیاد این کشور شده است.

مردم زیادی سعی دارند که به این کشور زیبا مهاجرت کنند و به طور دائم در این کشور زیبا اقامت داشته باشند و یا با سرمایه گذاری در این کشور، به سود چشم گیری برسند. کشور ترکیه از آنجا که بخشی از آن در قاره آسیا قرار گرفته است و بخش دیگر آن در قاره اروپا، توجه بسیاری از مردم از این دو قاره را به سمت خود جلب کرده است. راه های زیادی برای سرمایه گذاری در کشور ترکیه وجود دارد که از طریق آن می توان به سود دهی بسیار بالایی رسید؛ یکی از راه های سرمایه گذاری، خرید و یا اجاره خانه در کشور ترکیه می باشد. خرید ملک های مسکونی  یکی از راه هایی است که با سرمایه گذاری در آن می توان به سوددهی بالا رسید.

خرید خانه دوم در خارج از کشور دارای سابقه طولانی نبوده و لیکن یکی از سبک های زندگی و کسب سود در قرن ۲۱ محسوب می شود. با توجه به مجوز دولت ترکیه در  خرید ملک به اتباع خارجی، افراد زیادی به خرید ملک فکر کرده و در پی این موضوع هستند که آیا سرمایه گذاری در مسکن ترکیه مقرون به صرفه است و یا خیر. آنها به این موضوع فکر می کنند که آیا کشور ترکیه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری بوده و اینکه چنانچه در آینده تصمیم به زندگی در کشور دیگری نمایند، می توانند به ترکیه مهاجرت کنند یا خیر.

در واقع قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی، کشور ترکیه در بخش مسکن و ساخت و ساز رونق چندانی نداشته و جزو مقاصد سرمایه گذاری محسوب نمی شد. در قرن ۲۱ همه چیز در ترکیه عوض شد. بانکها شروع به ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و بخش های ساختمان نمودند و نوسازی بافت های فرسوده آغاز شد. متخصصان و معماران شهرسازی پا به عرصه گذاشته و سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه رونق زیادی یافت. از سال ۲۰۰۳ میلادی قوانین حقوقی و مقررات ساخت و ساز در ترکیه تغییرات زیادی داشته است. تمام این تغییر و تحولات در راستای ایجاد سود و جذابیت برای سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه بوده است.

دلایل سرمایه گذاری

افراد خارجی و سرمایه گذاران برای خرید ملک در ترکیه به دنبال دلایل موثق و قانع کننده هستند. در ادامه به بررسی ابعاد مختلف سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه می پردازیم. مسکن در ترکیه در مقایسه با سایر کشورها ارزانتر است: کشور ترکیه دیرتر از سایر کشورها به بازار بین المللی ساخت و ساز وارد شد، بنابراین قیمتهای پائین آن سرمایه گذاران خارجی را به سرعت به سوی خود جذب کرد. آپارتمان های لوکس در دسترس هستند به عنوان مثال در سواحل دریای اژه می توانید یک آپارتمان دو خوابه مبله را با قیمت ۴۵.۰۰۰ پوند خریداری نمود. به همین دلیل افراد زیادی به سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه روی می آورند.

موقعیت جغرافیایی ممتاز کشور ترکیه: کشور ترکیه ۳۷ امین کشور بزرگ جهان است. در ترکیه مناطق خوبی را از شرق تا غرب آن برای سرمایه گذاری و خرید ملک پیدا می کنید. در سواحل دریای اژه و مدیترانه، استانبول و سایر شهرهای ترکیه می توانید املاک خوبی برای سرمایه گذاری پیدا کنید. غذا، فرهنگ و میهمان نوازی ترکیه شما را به سوی خود جلب می کند: در کنار سبک زندگی آرامش بخش و هزینه های پائین زندگی، افراد خارجی به غذا، فرهنگ و میهمان نوازی ترکیه به دیگر عوامل مثبت در سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه اذعان دارند. انواع رژیم های غذایی سالم مدیترانه ای و ترکی و فرهنگ و میهمان نوازی مردم ترکیه خارجیان زیادی را به سوی خود جلب می کند.

سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه دارای فرآیند خرید ساده است: افراد خارجی از سال ۲۰۰۱ میلادی قادر به خرید ملک در ترکیه شدند. از آن سال تا کنون دولت ترکیه همواره قوانین خرید ملک از خارج از کشور را ساده تر کرده و تسهیلات خاصی برای سرمایه گذاران خارجی در نظر گرفته است. قوانین حقوقی و مزیت هایی مانند اخذ اقامت منجر به ایجاد سهولت و جذابیت برای خرید ملک از خارج از کشور ترکیه می شود.

آمار و ارقام

کشور ترکیه در سالهای اخیر به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری جهان شناخته شده است. دولت ترکیه سرمایه گذاری زیادی در زیر ساختهای ترکیه انجام داده است. از طرفی عدم نیاز به ویزا، تسهیل قوانین سرمایه گذاری، امکان اقامت دائم و طولانی مدت و اخذ پاسپورت ترکیه از دیگر دلایلی است که به جذابیت این کشور آسیایی اروپایی افزوده است. اقتصاد آزاد ترکیه سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب کرده و برندها و سرمایه گذاران خارجی در شهرهای بزرگ این کشور مانند استانبول و آنکارا دارای شعبه و املاک هستند. سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه در سالهای اخیر با استقبال زیادی مواجه شده است. در این میان ایرانیان زیادی اقدام به خرید املاک در ترکیه نموده و از مزیت هایی مانند اقامت بلند مدت و زندگی در ترکیه برخوردار شده اند. آمار و اطلاعات منتشر شده حاکی از این است که در چهار ماه ابتدایی اول سال ۲۰۱۹، حدود ۱۲۷۸ آپارتمان در ترکیه به اتباع خارجی فروخته شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش ۲.۵ برابری را نشان می دهد. در سال ۲۰۱۸ میلادی در مجموع ۳۶۵۲ مسکن در ترکیه توسط ایرانیان خریداری شده است که نشان از افزایش میزان سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه توسط ایرانیان است. نکته قابل توجه دیگر این است که طبق آمار منتشر شده دولت ترکیه، از ماه های ژانویه ۲۰۱۷ تا آوریل ۲۰۱۹ در مجموع تعداد ۱۳۳۳۸ ملک در ترکیه فروخته شده و ۱۰ درصد از این تعداد متعلق به اتباع ایران است. در این میان نیز حدود ۴۵ درصد املاک خریداری شده مربوط به استانبول است. بعد از استانبول، شهرهای آنتالیا و آنکارا جای دارند

 سرمایه گذاری در استانبول

شهر استانبول بزرگترین شهر ترکیه و مرکز اقتصادی آن بشمار می رود. در استانبول برندها، شرکتها و سازمانهای زیادی دارای شعبه بوده و سرمایه گذاری زیادی در آن صورت می گیرد. سال ۲۰۱۸ استانبول بیشترین تعداد خرید ملک را داشته و در سال ۲۰۱۹ این روند ادامه پیدا کرده است. سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه می تواند در جهت سرمایه گذاری بلند مدت بوده و یا برای کسب درآمد ماهیانه از طریق اجاره صورت پذیرد. از طرفی سرمایه گذاری در بخش املاک جزو کارهای پربازده و کم ریسک در مقایسه با سایر انواع روشهای سرمایه گذاری محسوب می شود. سرمایه گذاری در مسکن و مستغلات ترکیه در شهر استانبول با ۲۰ میلیون نفر جمعیت فعال و جوان آن نشان از تقاضای پایدار برای مسکن است. شما می توانید ملک خود را اجاره داده و همزمان از ارزش افزوده آن و رشد قیمت در دراز مدت بهره مند شوید. املاک و مستغلات در استانبول از تنوع زیادی برخوردارند. انواع آپارتمان های نوساز، خانه های ویلایی، آپارتمان های آماده پیش فروش، خانه های ساحلی و املاک دارای تسهیلات اقساطی برای خرید در دسترس قرار دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا