شهر استانبولشهرهای ترکیهمحله های استانبول

معرفی منطقه آتاشهیر در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

معرفی منطقه آتاشهیر در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

 

منطقه آتاشهیر استانبول (Ataşehir) یکی از منطقه های بزرگ و شلوغ در قسمت آسیایی استانبول می باشد که از غرب با کادیکوی و از جنوب با منطقه مال تپه همسایه است.

آتاشهیر منطقه ای است که در چند سال اخیر رشد خوبی داشته و برای سرمایه گذاری گزینه خوبی می باشد. مهاجران زیادی از جمله ایرانی ها برای خرید خانه انتخابشان این منطقه بوده زیرا بیشتر خانه های آتاشهیر به صورت سیته هایی می باشد که دارای نگهبانی ۲۴ ساعته و امکاناتی از قبیل استخر، رستوران، پارک بازی کودکان، سالن های ورزش، سوپر مارکت و … می باشند.

آتاشهیر به عنوان یکی از مناطق خوب استانبول است و دارای ۱۷ محله از جمله: آتاشهیر، ایچرنکوی، کوچوک بکال کوی، فرهات پاشا، کایش دائی، مصطفی کمال، نامیک کمال، اورنک، ینی چاملیجا، ینی صحرا و… می باشد. در استانبول بالای شهر و پایین تعریف نشده است، درهر منطقه چند محله وجود دارد که با توجه به موقعیتشان خوب یا متوسط بودنشان رده بندی شده اند.

قسمت غرب آتاشهیر اکثر خانه ها دربرج های لوکس و داخل شهرک می باشند، اکثریت ساکنین قسمت غرب آتاشهیر از قشر مرفه و با فرهنگ هستند، اما در قسمت شرقی آتاشهیر تنوع در بین ساکنین از نظر مالی و فرهنگی بسیار وجود دارد.

بیشتر برج های لوکس وسیته های معروف در آتاشهیر توسط علی آقا اوغلوکه از تجار ثروتمند ترکیه می باشد ساخته شده است.

در قسمت شرق این منطقه دو محله küçükbakalköy و içrenköy به عنوان محله های برجسته در آتاشهیر می باشند.

به طور کل در این منطقه امکانات رفاهی بسیار است و به دلیل نزدیک بودن به کادیکوی مرکزیت قسمت آسیایی تمام دسترسی ها از آتاشهیر به مناطق دیگر به راحتی می باشد.

آیا می دانید محله içrenköy در استانبول به عنوان دومین محله شلوغ و در ترکیه به عنوان چهارمین محله شلوغ می باشد؟

در سال های اخیر، جمعیت به سرعت درحال رشد این منطقه منجربه تنوع فرهنگی شده است.

محله küçükbakalköy تقریبا در وسط قسمت آسیایی استانبول قرار دارد، از این محله به تمام منطقه های استانبول دسترسی با سهولت امکان پذیر می باشد.

اکثریت ساکنین این منطقه خانواده هایی می باشند که بچه هایشان در مقاطع مختلف تحصیلی هستند، و در این منطقه مدرسه های خصوصی و دولتی بسیار با کیفیت آموزشی بالا قرار دارد و رفت و آمد به مدارس در کلیه مقاطع با سهولت انجام شدنی می باشد.

بیمارستان خصوصی ودولتی FATİH SULTAN MEHMET، EREN، İSTANBUL AVİCENNA، ATAŞEHİR FLORANCE

کلیه شعبات بانکی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند.

در این منطقه هتل های لوکس و هتل های مناسب برای گردشگران نیز وجود دارد.

بازارچه خرید لباس و کلیه لوازم برقی ، خانگی و… با قیمت های باور نکردنی در مرکزیت این منطقه در دسترس ساکنین به خصوص برای میانسالان که برای خرید کردن ترجیح می دهند کمی پیاده روی نیز داشته باشند، قرار دارد.

از منطقه آتاشهیر به کلیه مناطق استانبول با مترو، اتوبوس، دولموش، مینی بوس و تاکسی دسترسی با سهولت امکان پذیر است، تنوع در انتخاب نوع حمل و نقل در این منطقه بدون محدودیت می باشد.

یکی دیگر از حسن های این منطقه نزدیکی به اسکله بستانجی و دسترسی به جزایر پرنس می باشد.

قرار داشتن دانشگاه یدی تپه (YEDITEPE) و دانشگاه آجی بادام(ACIBADEM)  … باعث شده بسیاری از دانشجویان این منطقه را برای سکونت انتخاب کنند.

در کنار دسترسی سریع به مترو KOZYATAĞI، BOSTANCI یکی دیگر از جذابیت هایی که این ایستگاه ها برای شهروندان دارد دسترسی به اتوبان اصلی E5 می باشد که بدون وقفه اتوبوس های مختلف با مقصد های مختلف از این نقاط می گذرند.

دسترسی به بزرگترین شعبات مارکت های معروف MİGROS ، BİM، ŞOK، CARREFOUR برای خرید از مواد غذایی تا پوشاک و غیره…در آتاشهیر وجود دارد.

مرکز خرید پالادیوم ، اوت لت اوپتیموم، مرکز خرید نووادا، مرکز خرید براندیوم و به خصوص مرکز خرید واتر گاردن ( این مرکز خرید در کل استانبول زبان زد می باشد، در کنار نوشیدن و میل کردن یک غذا یا نوشیدنی لذیذ از دیدن رقص آب و آتش در کنار هم می توانید لذت ببرید.

پارک بزرگ گیاه شناسی NEZAHAT GÖKYİĞİT بزرگترین پارک گیاه شناسی در استانبول می باشد، بیش از هزاران مدل گل و گیاه در این پارک وجود دارد و مکانی مناسب برای پیک نیک می باشد.

یکی دیگر از مکان های مناسب برای پیک نیک در آتاشهیر پارک یدی تپه( YEDITEPE) می باشد.

یکی دیگر از مزیت های منطقه آتاشهیررستوران های لوکس و کافه رستوران های ارزان در این منطقه می باشد، با هر بودجه ای یک غذای لذت بخش را می توان میل کرد.

از غذاهای معروف ترکیه کوفته و گوزلمه را می توان نام برد که بهترین گوزلمه در محله Küçükbakalköy و بهترین کوفته در مرکز خرید NOVADA قرار دارد.

از آتاشهیر برای رفتن به خیابان بغداد و اسکله بستاجی فاصله کوتاهی می باشد در کمتر از ۲۰ دقیقه می توانید برسید.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا