شهر استانبولشهرهای ترکیهمحله های استانبول

معرقی منطقه اوسکودار در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

معرقی منطقه اوسکودار در استانبول | آشنایی با مناطق استانبول

معرقی منطقه اوسکودار در استانبول

سکودارUskudar  منطقه ای وسیع و پرجمعیت در قسمت آسیایی استانبول و در کنار بسفر است که در کنار آرامش و سکوتش، جاذبه های گردشگری بیشماری را در خود جای داده است.

در اسکودار شما می توانید از سایت های تاریخی و مساجد دیدن کنید، در یکی از بلندترین تپه های استانبول یعنی چاملیجا Camlica منظره فوق العاده بسفر و شهر را نظاره کنید، در غروب آفتاب و در سالاجاک  Salacakبه تماشای برج دختر بنشینید و یا کمی دورتر، از بازدید از لذت قصر زیبای بیلربی Beylerbeyi لذت ببرید. اوسکودار دیدنی های زیادی دارد که در یک روز قادر به دیدن آن نخواهید بود.
اسکله اسکودار که میزبان کشتی های بیشماری از نقاط مختلف شهر می باشد مکان مناسبی برای آرامش گرفتن در کنار بسفر است. در مقابل این اسکله بازاری قرار دارد که انواع میوه جات و ادویه جات و ماهی ها و صنایع دستی در آن به فروش می رسد و رستوران های خوبی را نیز در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری اسکودار در یک نگاه

  • چاملیجا ‍Camlica : تپه ای است که چشم انداز فوق العاده ای از بسفر و قسمت اروپایی را برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد.
  • برج دختر Kiz Kulesi : این برج که در گذشته برای کنترل کشتی ها مورد استفاده قرار می گرفته است در فاصله بسیار کم از سالاجاک و در داخل بسفر قرار دارد.
  • کاخ بیلربی Palace Beylerbeyi : این کاخ در قرن ۱۹ میلادی و در زمان عثمانیان ساخته شده و به عنوان اقامتگاه تابستانی و مکانی برای پذیرایی از مقامات مورد استفاده قرار می گرفته است.
  • مساجد تاریخی و زیبای والیده آتیک Atik Valide و مهری ماه سلطان Mihrimah Sultan و شمسی احمد پاشا Şemsi Pasha Mosque از ساخته های استاد سینان و مسجد ینی والیده Yeni Valide که در قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است و نیز مسجد تازه تأسیس (سال ۲۰۰۹ میلادی) و مدرن شاکیرین Sakirin که دارای محراب فیروزه ای شکل بسیار زیبایی است از مساجد مهم اسکودار هستند.
  • پارک فتحی پاشا Fethi Paşa Korusu : پارکی بزرگ در کنار بسفر است که دارای چشم انداز خوبی از قسمت اروپایی می باشد.

محله های مهم  اوسکودار در یک نگاه

  • سالاجاک Salacak : این ناحیه  نزدیک ترین مکان برای نظاره کردن و رسیدن به برج دختر Kiz Kulesi می باشد.
  • بیلربی Beylerbeyi : محله ای کوچک و زیبا در کنار بسفر می باشد که به خاطر وجود کاخ بیلربی  Beylerbeyi Palaceدر آن شهرت یافته است. بازدیدکنندگان از این کاخ می توانند از صرف غذا در رستوران ها و کافه های کوچک در کنار دریای این منطقه  لذت ببرند.

چگونه به منطقه اسکودار استانبول برویم

قطار مارمارای Marmaray راحت ترین راه برای رسیدن به اوسکودار می باشد. برای رسیدن به اوسکودار سوار متروی M2 شوید و در ایستگاه ینی کاپی YeniKapi از آن پیاده شوید و وارد خط مارمارای Marmaray شوید و در ایستگاه اسکودار Üsküdar از آن پیاده شوید. این قطار در اسکله اوسکودار توقف می کند.
و یا ترم Tram T1 را سوار شوید و در ایستگاه سیرکجی Sirkeci پیاده شوید و وارد خط  مارمارای Marmaray شوید و در ایستگاه اوسکودار Üsküdar از آن پیاده شوید. هزینه خط مارمارای ۵/۲ لیر و با استانبول کارت قابل پرداخت می باشد.
استفاده از فری (کشتی) روش دیگر رسیدن به اوسکودار می باشد. فری ها از اسکله امینونو به صورت منظم در طول روز به سمت اسکله اوسکودار حرکت می کنند. هزینه این سفر دریایی ۵/۲ لیر است که با استانبول کارت قابل پرداخت می باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا