جاذبه های توریستی ترکیهمکان های تفریحی ترکیه

پیست اسکی در ترکیه | معرفی پیست های اسکی در ترکیه

پیست اسکی در ترکیه | معرفی پیست های اسکی در ترکیه

 

پیست اسکی تاپ ترکیه | در سال های اخیر کشور ترکیه در راستای سیاست های افزایش توریسم و گردشگری توانسته است با تجهیز و ساخت پیست های اسکی با کیفیت، به روز با امکانات متنوع، کشور خود را در سردترین فصل سال نیز مملو از توریست و گردشگران داخلی و خارجی نگاه دارد.

در مطلب زیر تلاش می کنیم برای شما ده پیست اسکی محبوب و معروف ترکیه که می تواند مقصد سفر زمستانی هیجان انگیز شما به این کشور باشد، معرفی کنیم.

۱- پیست اسکی بزداغ ازمیر

این پیست در نزدیکی یکی از پر جمعیت ترین و محبوب ترین شهرهای ترکیه به نام ازمیر قرار دارد و مسافران زیادی برای گردش و خرید به این شهر مراجعه می کنند. از این رو این پیست یکی از پیست های محبوب با امکانات اقامتی و تفریحی همچون حمام سنتی ترکی، ماساژ ، سونا ، استخر آب داغ، مراکز خرید ، اسپا و غیره برای توریست ها می باشد. افراد زیادی برای دریافت خدمات ماساژ و ریلکسی به همراه اسکی و ورزش به این پیست مراجعه می کنند.

 

۲-پیست اسکی کارتپه استانبول

این پیست نزدیک محبوب ترین شهر توریستی ترکیه یعنی استانبول که با مراکز خرید و پاساژهایش معروف است، واقع شده است. سفر به استانبول آن هم در فصل زمستان، قطعا شما را برای اسکی و اقامت هر چند کوتاه در این پیست تشویق می کند. این پیست معروف به پیست آموزشی یا دانشجویی ، بیشتر مناسب افراد تازه کار در فراگیری اسکی بوده و به نوعی پاتوق دانشجویان از دانشگاه های مختلف در زمستان به حساب می آید. با خیال راحت و بدون آن که نگرانی بابت ناشی بودن خود در ورزش اسکی داشته باشید می توانید از بهترین اساتید مستقر در این پیست برای آموزش و یادگیری اصولی اسکی استفاده کنید.

 

 

۳-پیست اسکی الماداغ آنکارا

این پیست نزدیک پایتخت ترکیه یعنی شهر آنکارا واقع شده و با دسترسی راحت و سریع یکی از انتخاب های محبوب اسکی بازان و توریست ها از نظر موقعیت و کیفیت می باشد. ویژگی این پیست عدم وجود هر درختی در محوطه اسکی بوده و سه ماه زمستان یعنی دی، بهمن و اسفند بهترین فرصت برای لذت بردن از امکانات خدماتی و رفاهی این پیست است.

۴-پیست اسکی سکلیکنت آنتالیا

این پیست در نزدیکی شهر محبوب و توریستی آنتالیا قرار گرفته است، لذا برای علاقه مندان این شهر در تابستان، محل جذابی نیز در فصل زمستان می باشد. به علت آب و هوای گرم آنتالیا زمان استفاده از این پیست نسبت به سایر پیست ها مثلا پیست اسکی الماداغ آنکارا کمتر بوده و تقریبا یک و نیم الی دو ماه از آن می توان استفاده کرد. با این وجود این پیست به علت معماری و طراحی جذاب خود، طرفداران خاص خود را دارد.

۵- پیست اسکی ایلگاز کاستامونو

این پیست در نزدیکی شهرستان کاستامونو در شمالی ترین نقطه ترکیه قرار گرفته و ۲ کیلومتر مسیر اسکی برای ورزشکاران فراهم می کند. همچنین این پیست در اواخر سال میلادی و نزدیک به کریسمس بسیار پر رونق می باشد. از آن جایی که این پیست در نزدیکی هیچ یک از شهرهای توریستی، معروف و پرجمعیت کشور ترکیه قرار نگرفته است و دسترسی توریستی به آن آسان و مقرون به صرفه نیست، لذا بیشتر پذیرای بومیان منطقه و مردم بومی کشور ترکیه می باشد.

 

۶– پیست اسکی سارکامیش ارزروم

این پیست حالت روستایی و محلی داشته و فاقد هتل های لوکس و پنج یا شش ستاره می باشد. اما محیط بکر و طبیعی آن به همراه آرامش و سکوت روستا یکی از ویژگی های منحصر به فرد آن بوده و سالیانه افراد زیادی که به دنبال کشف مکان های آرام و ناب هستند برای تفریح به این پیست می آیند.

 

۷-پیست اسکی ارجیس کایسری

یکی از قدیمی ترین و نوستالوژیک ترین پیست های اسکی در ترکیه این پیست می باشد. برای مردم کشور ترکیه و بومیان محلی منطقه این پیست اولین و بهترین انتخاب بوده ولیکن به علت دوری از استانبول ، آنکارا و آنتالیا توریست های کمتری به این پیست می آیند.

۸- پیست اسکی کارتال کایا دریای سیاه ترکیه

اگر از علاقمندان دریا هستید و اسکی نیز ورزش محبوب شماست حتما پیست اسکی کارتال کایا دریای سیاه ترکیه را انتخاب کنید. این پیست در نزدیکی شهر بلو و با قرار گرفتن در کنار دریای سیاه ترکیه یکی از جذاب ترین پیست ها برای اقامت زمستانی شما می باشد.

۹-پیست اسکی پالان دوکن ارزروم

بیشترین زمانی که در سال می توانید از یک پیست اسکی در ترکیه استفاده کنید متعلق به پیست اسکی پالان دوکن در نزدیکی شهر ارزروم می باشد. این پیست با چهار الی پنج ماه بهره وری یکی از محبوب ترین پیست های اسکی در ترکیه می باشد. همچنین در اطراف این پیست هتل های چهار و پنج ستاره زیادی طراحی و ساخته شده است ، لذا می تواند برای سفر زمستانی شما به ترکیه اقامتگاه بی نظیری به شمار آید.

 

 

۱۰- یست اسکی اولوداغ بورسا

این پیست اولین و قدیمی ترین پیست ترکیه می باشد که سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران و توریست های خارجی از نقاط مختلف است. به علت امکان استفاده از این پیست در ماه دسامبر الی ماه اپریل ، این پیست به یکی از پر مخاطب ترین پیست های ترکیه تبدیل شده است. این پیست در مجموع ۲۰ کیلومتر از مسیرهای ساده و پر پیچ و خم را در فضایی شیبدار میان درخت ها برای اسکی بازان آماتور و حرفه ای فراهم می کند. همچنین وجود اماکن تفریحی و خدماتی در کنار آن باعث می شود تا هر توریستی حتی اگر قصد اسکی نداشته باشد برای تفریح به این منطقه بیاید.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا